Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizace zvuku
Jelínková, Jana ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vizualizace zvuku, tedy vytvoření objektu, jehož parametry budou měněny na základě časově proměnných parametrů zvuku. V první části se práce zabývá různými druhy vizualizací jak z historie, tak ze současnosti. Dále pak uměleckou teorií vztahující se k vizualizaci zvuku. Ve druhé části práce je popsán postup řešení v prostředí Pure Data, princip získávání vybraných parametrů z nahrávky a vytvoření vlastního rozšíření pro Pure Data.
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android kombinující sampler, syntetizér a sekvencer
Kučera, Karel ; Kavan, Jan (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je realizace aplikace jakožto experimentálního softwarového hudebního nástroje na platformě Android. Realizace částečně vychází z návrhu zpracovaného v semestrální práci. Aplikace je určena pro tablety a chytré telefony. Kombinuje funkce sampleru, sekvencéru a syntetizéru a disponuje vestavěnými efekty. Díky těmto vlastnostem umožňuje vytváření zvuků, sekvencí a skladeb. Aplikace je naprogramována pomocí vizuálního programovacího jazyku Pure Data. Grafické uživatelské prostředí je vytvořeno pomoci platformy MobMuPlat. Samotná práce se skládá ze tří částí. První část je teoretickým úvodem, kde jsou probrány teorie digitálního zpracování zvukových signálů, principy a druhy syntézy zvukových signálů, efekty a elektronické nástroje. V neposlední řadě i charakteristika jazyka Pure Data a platformy MobMuPlat. Druhá část je návrh grafického prostředí, kde jsou probrány funkce jednotlivých grafických prvků. V třetí části je pak popsána realizace aplikace pomocí jazyka Pure Data.
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android s možností ovládání některých parametrů převodem textu
Rychtecký, Václav ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření mobilní aplikace na platformě Android, vyznačující se tvorbou zvuku za pomocí textu zaznamenaného zabudovaným fotoaparátem zařízení v kombinaci se syntetizérem, sekvencerem a samplerem. Realizace vychází částečně z návrhu zpracovaného v rámci semestrální práce a je rozdělena do několika částí. V první části jsou stručně popsány druhy syntéz, operační systém Android, programovací jazyk Pure Data, MIDI a Android knihovna pro ovládání Pure Data. V druhé části je zpracován návrh aplikace a ve třetí části je popsána realizace a především funkcionalita aplikace, která je vytvořena pomocí programovacího jazyka Kotlin a IDE Android Studio od společnosti JetBrains v kombinaci s jazykem Pure Data.
Experimentální hardwarový hudební nástroj, demonstrující možnosti sonifikace světla
Rezek, Václav ; Jirásek, Ondřej (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a konstrukce experimentálního hudebního nástroje SuperDu-perRainbowThing, jehož experimentálnost spočívá v sonifikaci barevného spektra. Hlavní hardwarová část nástroje je tvořena mikrokontrolerem Arduino a počítačem Raspberry Pi. Část softwarová, která s hardwarem komunikuje pomocí standartu MIDI v prostředí Pure Data a jazyce Python. Nástroj v reálném čase tvoří zvukový výstup na základě barvy, kterou hráč nastavuje.
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android, kombinující sampler, syntetizér, efektový procesor a sekvencer
Bezůšek, Marek ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a realizovat experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android, kombinující sampler, syntetizér, efektový procesor a sekvencer. Aplikace je navržena pro mobilní telefony. Experimentálnost aplikace spočívá v použití granulární syntézy na nahrané zvuky a s kombinací syntetických zvuků wavetable syntetizéru a efektů.
Softwarový kytarový looper s dálkovým ovládáním
Kalník, Jan ; Říha, Kamil (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením softwarového kytarového looperu v graficém programovacím jazyce Pure Data a následným sestrojením jeho dálkového ovladače. Tento ovladač bude realizován ve formě MIDI kontroleru. Součástí programu bude zároveň zarovnávací algoritmus, který se postará o přesné zarovnání vytvořené smyčky na dobu tak, aby nevznikaly nežádoucí rytmické či tempově závislé nedokonalosti.
Experimental Software Musical Instrument Based on Granular Synthesis and its Spatial Distribution
Bateško, Tomáš ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to create experimental software instrument based on granular synthesis and convolution, capable of spatial distribution of individual grains and ability to control them in real-time over network by multiple users simultaneously. Sound source is created in Pure Data and graphical interface was built using web technologies such as Node.js and p5.js
Waveletová transformace v reálném čase v prostředí Pure Data
Zemánek, Karel ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá realizací waveletové transformace v reálném čase v prostředí Pure Data. První kapitola je věnována teoretickému minimu waveletové transformace. Druhá kapitola je věnována programu Pure Data. Jsou zde uvedeny jednoduché patche, ale i postup jak psát vlastní externí programy použitelné programem Pure data. Třetí kapitola se zabývá realizací waveletové transformace v programu Pure Data. Obsahuje vybraný algoritmus pro výpočet waveletové transformace i popis vlastního programu.
Hardwarový modul pro interaktivní ovládání projektů v PureData
Ladislav, Richard ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá konceptom a návrhom základnej dosky slúžiacej na pripojenie rady periférií k mikrokontroléru Arduino UNO R3 využívanej na ovládanie interaktívnych projektov v programovacom prostredí Pure Data. Doska obsahuje ťahový potenciometer, rotačný enkodér, dva dvojpólové prepínače, 8 LED diód, 8 tlačidiel, piezoelektrický reproduktor a elektretový mikrofón. Periférie využité v realizácii tohto projektu boli doplnené o potrebné obvody a sú permanentne pripojené k vstupným a výstupným pinom mikrokontroléru. Súčasťou práce sú taktiež kódy v jazyku Wiring a základné patche vytvorené v prostredí Pure Data, slúžiace na testovanie jednotlivých periférií.
Experimentální softwarový hudební nástroj na platformě Android s možností ovládání některých parametrů převodem textu
Rychtecký, Václav ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvoření mobilní aplikace na platformě Android, vyznačující se tvorbou zvuku za pomocí textu zaznamenaného zabudovaným fotoaparátem zařízení v kombinaci se syntetizérem, sekvencerem a samplerem. Realizace vychází částečně z návrhu zpracovaného v rámci semestrální práce a je rozdělena do několika částí. V první části jsou stručně popsány druhy syntéz, operační systém Android, programovací jazyk Pure Data, MIDI a Android knihovna pro ovládání Pure Data. V druhé části je zpracován návrh aplikace a ve třetí části je popsána realizace a především funkcionalita aplikace, která je vytvořena pomocí programovacího jazyka Kotlin a IDE Android Studio od společnosti JetBrains v kombinaci s jazykem Pure Data.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.